Publicidade

Wave Festival

27 A 29 DE MAIO DE 2019 | GRAND HYATT, RIO DE JANEIRO - RJ

Promo / Bronze

Título: The Cliché
Agência: Publicis Brasil
Anunciante: Cervejarias Kaiser Brasil S.A.

Diretor de criação: Hugo Rodrigues, Bruno Bertelli, Kevin Zung, Alexandre (Xã) Vilela, Henrique Mattos

Produtor da agência: Tato Bono, João F. Saddock, Dani Toda

Redator:: Pedro Lazera, Samuel Normando, Mariana Albuquerque

Produtora de som: Jamute

Outros créditos: Danilo Ken, Daniel Batista, Marina Roge (Atendimento Agência), Tiago Martinez (Social Strategist Agência)

Sinopse: Although women represent 35% of the beer consumption market in Brazil, 65% of them don’t feel represented in beer advertising. The category is constantly targetted by complains about sexism, specially when football is also part of the equation. Because in Brazil, football is still seen as a guy’s thing only. A sport to be watched alongside guys without any girls to “intefere”. A real cliché.  So Heineken, as a brand known for its progressive spirit, needed to change this perception.

Diretor de Arte: Cícero Souza, Guto Kono

Produtora: Hungry Man, Psycho N’Look (Color Granding)

Diretor: Caio Rubini

Diretor de Fotografia: Felipe Meneghel

Patrocínio

Apoio

Realização