Promo / Ouro
Título: The Cliché
Agência: Publicis Brasil
Anunciante: Cervejarias Kaiser Brasil S.A.
Diretor de criação: Hugo Rodrigues, Bruno Bertelli, Kevin Zung, Alexandre (Xã) Vilela, Henrique Mattos
Produtor da agência: Tato Bono, João F. Saddock, Dani Toda
Redator:: Pedro Lazera, Samuel Normando, Mariana Albuquerque
Produtora de som: Jamute
Outros créditos: Danilo Ken, Daniel Batista, Marina Roge (Atendimento Agência), Tiago Martinez (Social Strategist Agência)
Sinopse: Although women represent 35% of the beer consumption market in Brazil, 65% of them don’t feel represented in beer advertising. The category is constantly targetted by complains about sexism, specially when football is also part of the equation. Because in Brazil, football is still seen as a guy’s thing only. A sport to be watched alongside guys without any girls to “intefere”. A real cliché. So Heineken, as a brand known for its progressive spirit, needed to change this perception.
Diretor de Arte: Cícero Souza, Guto Kono
Produtora: Hungry Man, Psycho N’Look (Color Granding)
Diretor: Caio Rubini
Diretor de Fotografia: Felipe Meneghel
Patrocínio