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Wave Festival

Design / Prata

Título: 110 Years Of Striding Man
Categoria: D02. Drinks
Agência: CP+B Crispin Porter & Bogusky
Anunciante: Diageo

Sinopse: A categoria de whiskys perdia relevância ano após ano. Em 2018, descobrimos que o famoso Striding Man faria 110 anos. Para celebrar seu aniversário, recriamos cada estilo desse ícone: 1908, 1929, 1970, 1996 e 2018.
Criamos edições históricas e limitadas de Johnnie Walker inspiradas em cada uma dessas eras.
As ilustrações representam lugares por onde o personagem caminhou ao longo dos anos.

Sinopse em inglês: The Scotch Category was losing relevance year after year. In 2018, we found out that the famous Striding Man would turn 110 years old. To celebrate its anniversary, we recreated each style of the icon: 1908, 1929, 1970, 1996 and 2018.
Inspired by each era, we created a historic, collectible edition of Johnnie Walker.
The starting point was the Striding Man of each time. The scenes depict the places
where the icon has walked through the years.

CCO: André Kassu, Marcos Medeiros

Creative: Pedro Galdi, Nicholas Bergantin, Mihail Aleksandrov, Luiz Paccillo, Willian Oliveira

RTVC: Renata Sayão

Ilustrator: Marcos Medeiros, Black Madre, Estudio Pum, Marcelo Tolentino

Account: Luciana Ceccatto, Luiza Neves, Andressa Fukunaga

Planner: Caio Del Manto, Edson Junior

Media: Tiago Santos, Luiza Slavieiro

Project Manager: Marcio Bueno

Direct, Vetor Zero: Mateus de Paula Santos, Nando Cohen, Diogo Kalil

Sound Mixer: Cabaret Studio

Client: Álvaro Garcia, Juliana Noto, Carolina Chinez, Gabrielly Carrasco

Patrocínio

Realização